tinggal kan link anda kat sini (^_^)

BLOGGER TERBAIK

Pages

Saturday, October 16, 2010

kusangka panas hingga ke petang, rupanya hujan ditengah hari


 kring.. kring.. kring.. kring...
telefon.. telefon berbunyi...
ade orang dalam bahaya..
ade orang dalam bahaye...
ada orang dalam bahaya disana...




chewwah.. dah macam cerita wonderpets dah.. hahaha.. tp bukan cerita tu yang aku nk cerita dalam entri kali nih.. ni cite sal wonderuncle yang dah selamatkan kitorng...


tgh hari 15hb 10.. solehah call tanya jadi ke tak nak g ipoh.. aku cakap la on je.. bincang punye bincang, memandangkan hari tu hari jumaat, kami pun nak gerak kul 3.. lepas orang dah balik sembahyang jumaat.. untuk memastikan keselamatan di sepanjang perjalanan, aku pun g la kedai moto dulu servis mana yang patut..

dah siap servis aku terus g umah solehah.. die perlukan pertolongan tuk lilitkan selendang nya.. (hahaha.. skema lak tetiba) dalam perjalana, kring.. kring.. kring.. kring.. alamak hp aku berbunyi lak.. dengan susah dan payah nye smbil tgk kiri kanan takut ade polis, aku berjaya gak jawab call... dr jauh kedengaran sore fathy yg x berapa nak macho tu.. hahaha... joke je tau fathy.. aku ingt kan ape la td.. upenye nk ajak g UTP.. g konvofair.. aku pun xnak kecewakan dorng, aku pun join la.. gpun dengar cm best je.. 

as ngan fathy dah tggu aku siap2 kat petronas tu.. hehehe... sape suh ckp las minit.. bile aku dah smpai, tggu lak solehah ngan ika.. baru la kami gerak g konvofair.. tp duk kejap je kat sana.. kejap2 pun sejam lebih gak la.. hahaha... solehah mengingat kan aku yg kitorng ni nk g ipoh.. hahaha.. dah jalan lebih kurang, aku pun mintak diri la kat fathy ngan as.. dah dpt kebenaran, kami pun bertolak dengan penuh hati2.. 

dalam berhati2 tu, jadi gak perkara yang tidak diingini... tayar moto solehah pancit lak.. dah kene turun kan ika kat trafic light.. sian ika.. hehehe.. aku tggu la solehah kt tepi jalan.. bile solehah smpai, ika lak smpai ngan van.. terkejut gak kitorng tgk ika turun dr van.. kami xterkata bile pakcik tu ty apa masalah kami... pot pet.. pot pet.. pakcik tu pun meng"offer" kan diri tuk menolong,.. disebab kn kami ni ppuan, duk bayangkn nk tolak moto tu smpai bengkel, kami pun stuju la pakcik tu tlg.. aku dah ciap2 amik no plat van tu.. takut la ape2 jadi.. sbb dah bnyak berita aku bace.. 


tenyata pakcik tu mmg org baik.. die bawak kami ke bengkel moto n sempat ag bg nasihat kat kitorng supaya hati2... pakcik tu x amik upah pun sbb tlg kitorg.. alhamdulillah.. ade gak org nk tolong kitorng.. dah kene ngan pakcik tu yg kitorng de niat x baik.. hahaha.. tol ke? mesti la x.. ish3.. kitorg nk suke2 je.. dah selesai tu, kami sggh kt petronas solat asar.. myb sbb tu kot ALLAH balas cash kt kitorng.. huhuhu.. tp kami mmg nk g cari surau pun.. 

smpai je kt jusco ipoh, kami g cr tiket wayang sebelum bergerak ke surau tuk solat maghrib.. memandangkan tiket wayang kul 9.30 malam, kami pun g la mkn dulu.. yang x leh nk blah tu g mkn kat secret recipes... berlagak kan? hahaha.. ala... xpe la bkn slalu pun... duk mkn tu pun sempat ag klik! klik! klik! snap pic.. hahaha.. 


nyum.. nyum.. bile dah kenyang, ade lg sejam nk tggu kul 9.30.. kitorng pun mencadangkan karaoke.. dengan pantas nye kitorng membayar dannnn.. cepat!!! lari!! nnt xcukup sejam karaoke.. hahaha.. sengal tol la kitorng... hahahaha... dah smpai terus je ckp nk sejam, byr n  karokkk.. hahaha.. nyanyi punye nyanyi, cukup la sejam kitorng kat dalam tu.. dah cukup masa, kitorng pun cepat2 la keluar n pas remote tu n terus berlari mendapatkan wayang.. hahaha.. lawak2... dah smpai tu, salah jalan lak.. duk tggu org yang dah abis tgk wayang turun.. padahal ade jalan naik.. hehehe.. wayang lak dah nk stat.. 

bile dah berjaya masuk dan duduk.. baru la kitorng rase lega.. dapat gak tgk dr awal.. sbb mase masuk tu dah stat iklan... sama2 lah fokus kat cite JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK 2... punye la lawak cite tu.. hahaha... dah satu panggung tu gelak, aku pun gelak la skali.. lau x, aku senyum je.. hahaha.. ayat nk poyo je... hik3... gelak dan gelak smpai la abis cite tu...

cm bese la bila dah kuar dr panggung, toilet la destinasi seterusnye.. SEJUK!!! bile dah lega, sebagai kaum wanita yang peka pada penampilan, kami pun touch up la mana yang patut.. hahaha... bile dah touch up dan berpuas hati, langkah seterusnya adalah klik! klik! klik!



dah snap paus2 hati.. kitorng pun bergerak pulang lah... hehehe.. gpun korg cam dah bosan je kan? hahaha... 

kesimpulan yang aku leh wat kt sini, mane2 pun kite g, niat kite kene baik.. sbb bila2 masa je ALLAH akan balas segala perbuatan kite.... 

bkn nye nk kate niat kitorng x baik.. cume silap kitorg sebelum berangkat tu je.. hehehe...

THANKS FOR READINGS!

2 comments:

Athana Ayumi said...

x puas ati !!!x ajk azi pn~hurmmmm.....cdh2...

sempoi295 said...

ala azi... kitorng g nek moto je.. ne la tau azi xnk ikut.. huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...