tinggal kan link anda kat sini (^_^)

BLOGGER TERBAIK

Pages

Monday, December 27, 2010

Saya Blogger Terengganu

salam, segmen ni dari EN. AZMAN ROSLAN 

 cik nana yang promote segmen ni.. walaupun dah last minit, die paksa jugak suh join.. bile dah baca T&C, cam best je.. jadi, apa lagi.. terjadi lah entri ini.. hehehe... dari sini, boleh la berkenalan dengan lebih ramai blogger lagi kan? wah... seronok nye.. dapat kawan baru..

AKU BLOGGER TERENGGANU





NAMA?
Nama aku Rabiatul Adawiyah Bt Rosli.. atau lebih dikenali sebagai Bie oleh kawan-kawan.. keluarga pula panggil aku dengan panggilan Tura a.k.a Mastura... mane datang Mastura tu? nama tu nenek aku yang bagi.. sebab die suka dengan nama tu.. ayah aku pula nak nama Rabiatul Adawiyah.. nak bagi adil, dua-dua nama tu digunakan.. hehehe....

STATUS?
emmm... status? aku bujang lagi.. single.. buat masa ni nak fokus pada pelajaran dulu.. nak buat yang terbaik tuk mak abah dan diri sendiri.. amacam? ok tak?

CARA NAK CONTACT?
senang je.. kalau kat Facebook, nama aku Rabiatul Rosli.. kalau email lak, sempoi295@yahoo.com... datang la jenguk-jenguk aku ye.. pintu Facebook dan Email sentiasa terbuka untuk korang.. jangan risau...

DAERAH/JAJAHAN?
 Kuala Terengganu


TEMPAT TINGGAL?
Gong Badak

TEMPAT MENARIK?
emmm... kat Terengganu ni sebenarnye banyak tempat yang menarik.. nak cerita lebih-lebih pun, aku sendiri belum abis pusing Terengganu lagi.. maklumlah.. tak cukup matang lagi mak abah nak lepaskan hehehe... kat bawah ni aku cerita serba sedikit pasal terengganu...

ni map Terengganu by Google
FAKTA MENARIK


1. Tasik Kenyir - Tasik terbesar buatan manusia di Asia Tenggara yang
dibina untuk menjana kuasa elektrik. Tasik ini seluas 2,600 kilometer persegi
dan mengandungi 340 pulau kecil.

2. Pulau Perhentian - Pulau paling menarik di Malaysia. Terdapat dua
pulau yang sering dikunjungi pelancong iaitu Pulau Perhentian Kecil dan Pulau
Perhentian Besar. Keistimewaan kedua-dua pulau ini ialah pantai yang bersih dan
airnya jernih. Mereka yang ingin ke pulau ini boleh menetap di Perhentian
Island Resort.

3. Pulau Redang - Pulau paling popular di kalangan peminat skuba kerana
kejernihan airnya. Tempat penginapan menarik antaranya Berjaya Redang Beach
Resort dan Laguna Redang Island Resort.

4. Kuala Terengganu - Anda boleh membawa keluarga bersiar-siar di
Waterfront, membeli-belah barangan batik di Pasar Payang dan menyaksikan
pelbagai acara yang disediakan kerajaan negeri sempena Tahun Melawat Terengganu
2008.

Muzium Negeri Terengganu by Google
pulau kapas by google

Pulau Lang Tengah by Google
banyak lagi tempat-tempat yang menarik.. tapi tak kan nak list kan semua.. hehehe...
antara link tuk Tourism Terengganu, klik kat sini


THANKS FOR READINGS!

5 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

yezza~~ trg tetap di hati~~ tehehehehehe~ ^_^

sempoi295 said...

hahaha.. tganu da best la...

NuSaNa NoSa 91 said...

bie.. mmg la bendera daerah bie kaler kuning.. kn ke KT bndr diraja.. kuning tu kaler diraja~ ^_^

p/s: slmt berkenalan yep~ ^_^

Dinaz said...

salam blogger T'ganu...Dinaz singgah sini nk kenal2.

sempoi295 said...

nusana...
tu la.. hehehe...

selamat berkenalan juga...


selamat berkenalan tuk diaumaininaz juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...