tinggal kan link anda kat sini (^_^)

BLOGGER TERBAIK

Pages

Sunday, December 12, 2010

lumrah kehidupan

salam semua.... pe kabo? korang sihat tak? alhamdulillah... bagus la la korang semua sihat.. leh la meng-update-kan blog kan?

hari ni aku memang nak update blog, tapi aku tau tahu nak update ape.. dalam duk mencari idea, aku teringat pasal semalam...




ada la sorang mamat ni.. dah dua hari dia ayat si minah.. si minah ni wat tak tahu je la.. sebab nya mamat tu xbf si minah.. nak dijadikan cerita... dalam duk si mamat ayat minah tu, macam-macam la ayat-ayat manis yang si mamat ni keluarkan tuk men-tackle balik hati si minah ni... tapi malang nya, si minah ni tak layan la.. mybe si mamat ni fed up kot ngan si minah sebab tak nak terima die... terus die kate yang si minah ni kecewakan die dan macam-macam... ade ke patut.. ish3...

begitu lah lelaki... masa nak ayat tu, bukan main lagi ayat bunga-bunga dia tu.. contohnya "saya janji saya tak akan buat macam yang xbf awak buat" atau "lelaki tak semua nya sama.. saya bukan macam tu" atau "saya betul-betul cinta kan awak.. percayalahdan sebagainya...

cam tu la lelaki.. bila dah dapat, dia buat lebih kurang je.. bila ada masalah, terus nak melenting.. bila awek merajuk, "ah! sikit2 marajuk".. padahal dulu nyamuk gigit awek, dimarah nya nyamuk tu.. tapi sekarang, bila nyamuk gigit si awek, "apelah awak ni, manja sangat.. pukul je la nyamuk tu.. ape susah"... cam tu la lelaki...

lain pulak bila awek yang die nak tak dapat.. mula la akan kedengaran suara-suara sumbang macam... "ko ingt ko tu lawa sangat ke?" dah lau si gadis tu tak lawa, kenapa siduk nak kacau? saja nak mainkan perasaan orang? atau "alah.. muka macam ko tu sepuluh pun aku boleh dapat la.." atau "tak payah la nak sombong sangat.. ko tu bukan nya lawa sangat!" macam tu la antara kata-kata yang pernah dikeluarkan dari mulut insan yang bernama lelaki..


tapi aku tak kata semua lelaki tu sama.. 


aku tau, ada yang betul-betul ikhlas sukakan seseorang gadis tu.. sampai kan ada yang sanggup tunggu si gadis tu habis kan belajar bertahun-tahun.. ada yang malu nak suara kan isi hati sampai lah si gadis pilihan hati dah berkahwin, ada yang sanggup laku kan apa saja walaupun sedar yang diri dipermainkan,..

macam ni la lumrah kehidupan.. aku tak salahkan lelaki dan juga tak salahkan perempuan... aku bercakap ni pun dari segala pemerhatian aku berdasarkan pengalaman kawan-kawan.. sebab tu la entri ni nampak macam nak salahkan lelaki.. tapi tu bukan maksud aku... hahaha...

tapi bila aku lihat sekeliling, sekarang ni, lelaki dan perempuan dah tak ada beza nya lagi.. semua sama je.. kalau nak kata perempuan selalu curang, lelaki pun sama je... kita tak boleh menyalah kan satu-satu pihak... tu tak adil nama nya.. betul tak? ada sebarang tambahan atau cadangan?
THANKS FOR READINGS!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...