tinggal kan link anda kat sini (^_^)

BLOGGER TERBAIK

Pages

Wednesday, September 8, 2010

teringat la pulak

hari ni hari terakhir pose... sume org duk sibuk menyiapkn ape yg ptt tuk kali terakhir sbb esk dah nk raye... aku cm xbape nk caye je esk dah nk raye.. huhuhu.. bermakne, cuti kau pun ade lg smggu... oh!! sgt x best... dalam org duk sibuk2 ngan persiapan raye... aku tetibe je teringat kt "die"... die yg penah hadir lam idup aku buat sementara waktu... dalam aku x sedar... upenye aku mmg syg sgt kat die... tp apekan daye... perasaan sayang yg tuhan bg pinjam kat aku tuk die sekejap je... walaupun die baran, tp die caring sgt2... die x penah bekasar ngan aku... aku pun xtau la cm ne aku leh tggl kn die sedangkan die dah merayu mintak diberi peluang... waktu tu aku mmg keras kpala... aku xhirau kn die pun.. walaupun aku xnk tgglkn die... adus... bodoh nye aku rase time tu... bile adik aku tahu sal nih.. die marah kn aku.. "ko ni biar btol... die tu org paling ensem tau kt skolah... xkn nk tggl cm tu je... dah la baik budak tu... ingt senang ke nk cr org cm tu... dah la ensem, baik, caring, setia... yang paling penting, die pandai amik ati adik ipar xjd die nih! huh!" aku pun bantai la balik... "dah mend dah jd, nk wat cm ne... dah terlambat nk tarik balik... huhuhu..." mmg terkilan sgt la waktu tu... bese la jiwa remaja... yg die tahu nk memberontak je... smpai la skrg dorg ckp aku x matang ag.. hellooo... umo aku dah 21... mesti la dah matang... bile aku ckp cm tu, sume gelak kn aku... tol ke aku nih x matang ag??? yg aku terharu waktu aku terbaring kt wad, die tetiba call aku... ty khabar n mintak maaf atas ape yg dah terjd kt hubungan aku ngan die... tu makne nye die still ingt kt aku... tp die dah ade org len... kwn lame aku gak... gpun dorg mmg penah couple sblm nih... smpai skunk pun diorg couple... sedih tol aku.. aku try add FB die... tp ternyata die x accept aku... waaaa.... adik aku kate, myb die xnk bg aku tahu ape yg xptt aku tau atau die mmg x nk tau ape yg die x ptt tau sal aku... cth nye cm paper je la yg leh wat masing2 cemburu... huhuhu...


org  kate xbek menyesal ngan ape yg dah kite lalui sblm nih... aku mmg dah lupe kan die... ntah cm ne ntah leh ingt balik kt die... asal aku balik tganu je aku ingt kt die... walau pun hubungan kitorg kejap je.. tp die sweet sgt... sggp balik tiap2 mggu nk jumpe aku... aku pun same la... tiap2 mggu balik g jumpe die.. kitorg akn jumpe hari jumaat, kul3 kt pantai teluk ketapang... kt situ la tempat yg salu aku dating ngan die... hehehe... sblm aku g blaja kt pahang, die cm xnk bg je... die kate takut aku lupe die... sbb tu la aku kene balik tiap2 mggu jumpe die.. hehehe... bese la.. budak2.. ade la sbb nye aku tggl kn die... tp aku rase aku ptt bersabar ngan die n bg die pelunag tuk berubah.. tp ni x, aku trus je tggl kn die... last die call aku waktu die mintak maaf kt aku n die ckp die nk brubah... n die wish aku supaya bahagia... aku bahagia tgk die bahagia ngan kn aku...alangkah bgus nye lau die tahu yg aku sblm ni aku mmg syg die...


kadang2 aku de gak harap die dah xde paper ngan kwn aku tu n cr aku balik... jhat x aku??? tp xpe la... aku hanya doakan semoga die bahagia... harap2 nnt lau die kawen, die jmput la aku... hohoho... tu je yg mmpu aku wat... tgk die gembira... aku pun ngah menunggu putera raja yg dtg dr kayangan masuk lam hati aku nih... kot2 la jd cm cite dongeng yg katak leh jd putera raje tuh... hahaha... tp aku xnk la cium katak tu... cube bayang kn... eeee...


hahaha... tp tu cite lame... aku dah xleh nk putar mase tu balik... aku jd kn je la tu satu pengajaran dan kenangan lam idup aku... gpun aku ptt berterima kasih sbb die dah bg aku peluang tuk aku merasai perasaa mencintai dan dicintai... huhuhu... segala yg terjadi, takdir yg menentukan... ape yg kite lalui hanya lah penyebab kepada ape yg terjd... ade hikmah disebalik kejadian... aku hanya mmpu berserah...


yg penting skunk ni, aku kene teruskan idup aku... sbb byk lg tanggungjwb yg aku blom selesai kan... tanggungjwb kpd agama, bangsa dan negara... chewwah!! hahaha... bak kate org...

"cinta pada bunga, bunga akan layu, cinta pada manusia, manusia akan mati, dan cinta pada ALLAH akan kekal abadi"

dalam sibuk kite menjalani hidup kat dunia ni, jgn sesekali kite lupe pd NYA... ssgghnye die la yg maha berkuasa... jd sama2 lah kite semat kn cinta kita pada ALLAH lebih dr segala nye... bile DIA bg kite dugaan, itu bermakna die sayang kn kite... die nk kite sedar dan berubah mengikut jalan yg benar.... insyaALLAH... aku harap kite semua akan sentiasa berada dalam lindungan Yang Maha Esa dan mendapat redha dan keberkatan... amin...



THANKS FOR READINGS!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...