tinggal kan link anda kat sini (^_^)

BLOGGER TERBAIK

Pages

Wednesday, September 29, 2010

cerita hari minggu

minggu ni bermula hari khamis ptg, aku ngan lili g la antar sha kt medan gopeng.. dalam duk tggu bas sha tu, terjadi la satu peristiwa yg membuatkn aku,lili dan sha terasa loya.. iaitu pakcik yg dah tua mengorat cewek indon yg seksi lg menyeksakan.. hahaha.. balik dr medan gopeng, aku bertungkus lumus menyiapkan esmen yg kene submit ari jumaat iaitu pada keesokan pg nye.. alamak!! cm ne ni? byk ag yg x ciap ni... aku dgn penuh semangat nye menyiapakan esemen tersebut.. niat nye xde la nk tido mlm tu.. lg pun jam dah menunjuk kan kul 3 pg.. alang2 dah kul 3 tu, nk sambung la smpai subuh terus... tp apakan daya... tgh duk syok wat esemen, aku terdengar lak org duk menyanyi.. tp hnya irama nya saje...


aku pun ape ag... tutup laptop n tido la... hehehe... terpaksa la aku bgn kul 6 tuk smbung balik esemen aku.. dan akhirnye berjaya siapkan.. dan hantar sebelum masa yang ditetapkan....

lpas antar esemen, aku kembali ke umah lili.. sue nk balik time tu.. jd, tggu la sue balik.. lam kul 2, sue gerak, aku ngan lili pun gerak g cr kedai mkn... lapor... hehe... kitorg memilih kedai nasi lemak kukus tuk tgh hari tu.. smbil makan, sambil borak2.. bile dah udah mkn, jumpa lak ngan faris, cik syed n cik zul... huhuhu.. faris ade ckp, "bie, pesal ko x g umh mdm zu? kesian die.. die mengharap tau" aku pun balas la.."aku xtau umah die.. g pun aku baru je pas mkn.." faris suh gak aku g walau sekadar tunjuk muka... pas dah byr, aku balik la.. duk jap aku msj as ty die nk g ke x umah mdam.. pastu as ty aku balik.. hehehe.. bincang punye bincang, ade la lam 1 jam kot.. hehehe.. akhir nye kptsan kitorg adalah untuk menjadi wakil tuk dak ppuan kelas kitorg...

smpai2 je umah madam, ujan pulak..  seb bek la x sempat basah.. sbb dah smoai dulu baru ujan lebat.. huh! selamat.. hehehe... smpai2 je, trus masuk n duduk.. krrng asam tol kan.. hehehe.. tp ade gak la tunjuk muke kt dapur jap.. hehehe... tp kitorg xde la duk je.. kitorg pun kuar la tgk pe yg ptt... ape yg menarik perhatian kitorng adalah tempat BBQ tu... hehehe.. kitorng abiskan mase kt situ la.. walau pun panas smpai mata berair.. tp kepuasan die tu yg penting.. hehehe... rugi la sape yg x join.. siyes wa ckp lu... hahaha... berbalik pd cerita... dlam duk membakar tu.. skali ntah mcm mane api tetiba marak.. paan pun menjerit la mintak air.. bak kate paan, "air oren pun xpe la.. " hehehe.. tp sume wt x tau je.. kecian tol la kt kitorng.. last2 paan nmpak lak cerek yg dah diisi ngan air hujan.. pe ag, paan amik je la n curah kn air tu kt api td.. mula2 mkin besar lak api tu..


tp akhir nye api dpt dikawal balik.. hehehe.. cuak gak aku.. 1st time kan.. hehehe.. habis hangus daging kambing n ayam yg x sempat nk alih.. walau macam2 jd, kitorng ttp seronok.. sume nye berjalan lancar.. smpai la ari dah ptg.. dah kul 7.. siap2 mkn, kitorg mintak diri nk balik.. hehehe.. sronok.. aku ngan as pun balik la ngan pakwe masing2... mr.bibi LC ngan en.kristar...

ari sabtu lak, aku ngan ikin rempit g meru.. k.sara wat umah terbuka.. hehehe... kitorng salah masuk lorong, smpai la kt pekan cina.. bile call k.sara n ty org, ternyata kami salah... hehehe... tp akhir nye kami smpai ngan selamat... smpai je trus capai gelas.. time tu xde org pun lg.. yg ade mohsin je... dah minum, n salam mak k.sara, aku ngan ikin pun g la mkn pe yg ade. aku pilih tu amik bihun goreng ngan ayam n sosej.. tu je yg mmpu dimasukkan lam perut nih... hehehe... pas makan, cm bese la.. borak2.. take pic.. hehehe.. pastu mkn ag.. tp mkn yg ringan2 lak.. agar2 ngan kek coklat.. hehehe.. best gak..







 
lame gak la duk lepak kt situ.. bile dah maghrib, kitorng pun nk bertolak la... k.sara ngan mak die suh kitorng tapau.. nk xnk, kene la tapau gak.. gpun sian lili kt umah x mkn ag.. sape suh xnk ikut... hehehe... dah selesai sume, kitorng singgah masjid solat maghrib.. pastu baru la kitorng (mohsin, fais, ikin n aku) balik same2... dalam perjalanan tu, leh lak ujan lebat.. abis basah lenjun kitorng.. tp best la.. hehehe... smpai kk trafic light, moto aku mati.. tp sikit pun aku x prasan... seb bek ikin gtau.. pe ag, gelak la kitorng.. seb bek lom ijau ag.. hehehe... malu2... kt trafic light taman maju, kitorng berpecah.. aku g antr ikin n trus balik... dah smpai umah, lili pun mkn la ape yg ade...hehehe...

cerita hari mggu aku berada di rumah lili.. hehehe...
THANKS FOR READINGS!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...